Introkurs familier 2022

Postet av Nesodden kajakklubb den 19. Mai 2022

Introkurs familier 2022

Vi gjentar fjorårets tilbud om et tre timers introkurs for familier. Det er beregnet for familier som ønsker å padle på tur sammen. Barn fra 8 til 14 år (født 2008-2014)  kan meldes på sammen med minst én foresatt. Eldre barn kan meldes på våre ordinære introkurs. Dette er altså ikke et barnekurs hvor man sender barn alene. Vi øver blant annet på situasjoner som kan oppstå når man drar på tur, som redning når en voksen havner i vannet, og denne treningen er viktig. Alle må være svømmedyktige.

På kurset går vi gjennom grunnleggende om utstyret, padlingen og sikkerhet. Dette kurset øker tryggheten ved å dra på padleturer, og gir mestringsfølelse for alle. Har man ikke våttkort fra før, får man det ved slutten av kurset.

OBS:

Ofte stilt spørsmål: Dersom en voksen har tatt kurs/våttkort tidligere, må de likevel melde seg på og betale kursavgift? Svar: Ja, alle som skal delta må være påmeldt og ha betalt kursavgift. Man kan ikke være "observatør" el. lign., fordi en viktig del av dette kurset er å trene på å padle sammen og på situasjoner som kan oppstå, f. eks. kommunikasjon under kameratredning og formasjonspadling.

Se video fra et av kursene i 2021 (laget av Ian Robertson):

Instruktør: Jørgen m. fl.

Pris: 650,- pr. person (samme pris for voksne og barn)

Tid: Vi setter opp fire kurs.

Lørdag 18. Juni kl. 1100-1400 (Pr. 09.06: Fullt)

Lørdag 18. Juni kl. 1500-1800 (Pr. 09.06: Inntil 4 ledige plasser)

Søndag 19. Juni kl. 1100-1400 (Pr. 09.06: Fullt)

Søndag 19. Juni kl. 1500-1800 (Pr. 09.06: Inntil 3 ledige plasser)

Hvordan bli med? Hvis dere vil være med foregår det på følgende måte:

1. Fyll ut dette interesseskjemaet innen 31.5. Der oppgir dere hvor mange dere er, og hvilke av kursene som passer. Alle må være registrert som familiemedlemmer for å melde seg på kurs. Informasjon om hvordan man gjør det, finner du på denne siden.

2. (Kort tid etter tidsfristen setter vi opp gruppene.  Dersom dere får tilbud om plass, får dere link til påmeldingssiden, og har én uke til å gjennomføre påmelding og betaling. (Vi gjør dette av logistiske grunner: Noen melder på få personer og noen mange, og slik sikrer vi at gruppene blir passe store, og at alle familiemedlemmene får plass på samme kurs).

3. Deretter gir vi fortløpende tilbud om plasser til en evt. venteliste.)

4. Oppdatert info 09.06.22: Det er pr i dag noen få ledige plasser, se oversikt over. Interessert? Fyll ut interesseskjemaet under punkt 1. for å få link til påmelding.