Grunnkurs med Kent Are

Påmeldingsfrist: 02.05.2024 23:30

Vis kart

Påmelding kr 1 345,00 inkl. avgifter

Gjennom grunnkurset får du god trening i å manøvrere kajakken, slik at du kan padle effektivt og mer avslappet. Du får lære redningsøvelser og får trene på disse. Og vi skal øve på å planlegge og gjennomfører en tur.

Delmålene i kurset er:

• Løfte, bære, sjøsette og entre kajakken
  • Effektiv fremoverpadling
  • Bakoverpadling og stopp
  • Sideveis forflytning av kajakken
  • Lavt støttetak
  • Styretak (bak)
  • Sving (sveipetak og styretak)
  • Ilandstigning
  • Sikring av kajakk etter ilandstigning
  • Redningsteknikker
  • Skadeforebygging
  • Planlegging av enkel tur som skal gjennomføres
  • Generell sikkerhet og grunnleggende sjømannskap
  • Generelt om friluftsliv og Allemannsretten
  • Sporløs ferdsel

Har du tatt introkurs fra før, vil grunnkurset både by på flere nye elementer og mer trening. Men du behøver ikke å ha tatt introkurs på forhånd, grunnkurset er supert første kurs for å starte med padlingen. Dette er også et topp kurs for å friske opp igjen kunnskap dersom det er lenge siden du har padlet.

Kurset varer i 16 timer fordelt over to dager. Vi tar godt med pauser underveis, og du kan i stor grad regulere intensiteten selv.

Hvem passer kurset for? Det passer for deg som er i normal form og helse, kan svømme og er over 14 år. Har du helsemessige utfordringer som kan få innvirkning på kurset, eller behov for spesielle tilpasninger, bør du ta kontakt med instruktør i forkant av kurset.

Påmelding
Påmelding er bindende, se nærmere om avmelding nedenfor. Vi tar forbehold om avlysning av kurs ved for liten deltakelse.

Avmelding
Ved deltakerens avmelding gjelder følgende:

• Avmelding mer enn to uker før kursstart gir full refusjon av kursavgiften
  • Avmelding mellom to uker og én uke før kursstart belastes med et gebyr på 50 % av kursavgiften
  • Avmelding én uke eller mindre før kursstart belastes med 100 % av kursavgiften
  • Det gis ikke refusjon av kursavgift ved sykdom, karantene eller lignende utover de tidsfrister nevnt over.
  • Kursplassen kan overføres til en annen deltager

Avlysning og endring av kurs
Nesodden Kajakklubb (NKK) kan avlyse et kurs helt eller delvis, eller utsette det og arrangere et erstatningskurs, dersom NKK vurderer at kurset ikke kan gjennomføres grunnet forhold NKK ikke med rimelighet kan kontrollere eller overvinne, eller at det er så stor usikkerhet knyttet til slike forhold at kurset ikke bør gjennomføres. Eksempler på årsaker kan være sykdom hos kursholder eller værforhold. Dersom kurset avlyses vil deltagere få tilbud om refusjon av kursavgiften, eller erstatningskurs.

Kursbevis
Etter endt kurs vil deltager få utdelt våttkort med tilhørende oblat som dokumentasjon på gjennomført kurs. I tillegg vil deltager noen dager etter gjennomført kurs finne sitt kursbevis under sin bruker på www.vaattkort.no

Har du spørsmål til kurset, send disse til kurs@nesoddenkajakklubb.no