Plan for sommerhalvåret

Postet av Frode Meisingset den 26. Mar 2024

Hei alle sammen,lysere tider og varmere i været gjør det enda lettere å komme seg på vannet fremover. Og Nesodden kajakklubb’s turleder og kursinstruktører har satt sammen en innholdsrik aktivitetsplan for dere.

Ukentlig klubbturer
Dette er et lavterskeltilbud for alle klubbens medlemmer, inkludert helt ferske padlere. Turene går normalt fra Nesoddtangen gård hver torsdag fra og med 4. april, frem til høstferien, med opphold i juli. Møt opp klokken 17:30 og vær klar på vannet 18:00. Vi padler 45-60 minutter, deretter tar vi en hyggelig pause før retur. Avstanden vi padler er ca. 8 - 12 km. Turene annonseres på vår Facebook-side. Meld gjerne fra om du kommer.

I tillegg til den ukentlige klubbturen har vi planlagt en rekke andre arrangement som tilfredsstille ulike behov. Disse arrangementene vil bli publisert på vår hjemmesider etter hvert. Da vil dere få utfyllende informasjon og mulighet for påmelding. Bruk listen nedenfor til å blinke ut hva du har lyst til å være med på, slik at du kan holde av datoene i din kalender.

Dato

Tittel

Nivå

Turleder

lørdag 6. april

Øving i bukta

Vi møtes i bukta for å øve teknikk, redning eller rulle. Alle kan utfordre seg selv på sitt nivå.

søndag 21. april

Brottpadling

En dagstur hvor man får testet litt mer krevende forhold. Vil kreve kjøring for å oppsøke bølger. Om en har grunnkurs og ønsker og prøve seg i bølger så er det ok.

3. - 5. mai

Overnattingstur til Vansjø

Samkjøring i egne biler, overnatting i telt, dagsturer på Vansjø

tirsdag 14. mai

24. - 26. mai

Overnattingstur til Koster i Sverige

Overnatting i telt på fastlandet. Ambisjonen er å ta dagsturer ut til Koster. Dette er en tur for de mer øvede, da turen innebærer kryssing av åpent farvann (3 km) med skipstrafikk, samt lengre dagsetapper. Samkjøring med egne biler.

Øvet

Christine, Anne Karine, Ivar

tirsdag 4. juni

7. - 9. juni

Storesand padleleir

En fin anledning til å møte andre padlere og padle på nye steder. Ingen felles organisering fra NKK, men det er helt sikkert flere som skal reise nedover. Meld dere på selv via arrangørens side på Facebook.

Ingen

søndag 9. juni

Brottpadling

14. - 16. juni

Rullefestivalen

Har du lyst til å lære eller bli enda bedre på rulla, da er dette en fin anledning. Ingen felles organisering fra NKK. Meld dere på selv via arrangørens side på Facebook.

Ingen

søndag 1. september

Nesodden på langs

Vi padler fra Nesoddtangen gård til Fagerstrand, eller motsatt vei, avhengig av vindretning. Klubben organiserer hengertransport.

Ikke bestemt

21. - 22. sept.

Høsttur til Langøyene

Overnattingstur til Langøyene med innlagte vandringer på en eller flere øyer. Felles 3 retters middag. Overnatting på hytte. Det er også mulig å ha med telt eller hengekøye på den nordlige delen av øya. ca 300 meter fra hytta.

Liselotte

medio oktober

Bølgefestivalen

En glimrende festival hvor du kan delta på ulike kurs tilpasset dine ferdigheter. Klubben vil reservere og arrangere felles transport. Påmelding vil bli lagt ut i august. Meld gjerne Frode dersom du er interessert, slik at vi vet om vi skal booke 2 eller 3 hytter.

Angående nivå på turene:
 - Åpen for alle: Dette er arrangement hvor alle kan delta, nivået tilpasses til deltagerne.
 - Litt øvet: Gjennomført grunnkurs, kunne padle minimum 15 km med hastighet 5 km/t, og
 være komfortable med vind opp til 7,9 m/s og bølger opp til 1,25 m.
- Øvet:  Ferdigheter tilsvarende teknikkurs, kunne padle minimum 20 km med hastighet 5 km/t, og være komfortable med vind opp til 7,9 m/s og bølger opp til 1,25 m.
 - Svært øvet: Ferdigheter tilsvarende teknikkurs, kunne padle minimum 20 km med hastighet 6 km/t, og være komfortable med vind opp til 10,7 m/s og bølger opp til 2,5 m.

Kurs

Kursplanen frem til sommeren er klar, vi tilbyr introkurs, grunnkurs, teknikkers og rullekurs. Er det lenge siden du tok et kurs og føler deg litt rusten? Da er det ingenting i veien for å ta samme kurs igjen. Påmelding vil bli gjort tilgjengelig via vår hjemmesider tidlig april.

Dato

Rullekurs del 4

22.-23. juni (lø + sø)

Vel møtt på vannet!