Åpen dag på Kollektivbrygga

Postet av Nesodden kajakklubb den 1. Mai 2022

Jostein Vorkinn i fritt fall fra selvbygd "stupebrett for kajakk".

Lørdag 30. april fra 11–17 hadde Nesodden kajakklubb, Marinreparatørene og Indre Oslofjord Undervannsklubb åpen dag på den gamle kollektivbrygga på Nesoddtangen, for å vise fram brygga, klubbhuset og fortelle om klubbene og hva vi tilbyr. Arbeidet med brygga er bare i startfasen, men klubbhuset er så godt som ferdig.

Programmet besto i kajakkstunts ved Jostein Vorkinn og Jenny Kaatz og tilbud om prøvepadling. Jostein hadde laget et eget "stupebrett for kajakk" og han og Jenny stupte med kajakk utfor brygga! Jostein viste  ulike eskimoruller, blant annet håndrulle (rulle uten åre).

Christine Hannestad, Anne Karine Sandberg og Jenny Kaatz sto for tilbudet om prøvepadling i vika ved Nesoddtangen gård fra 11.30 til 13.30.

Berit Kristin Haugdal og Judith Hazes fra driftsgruppa for klubbhuset, ordnet med de praktiske tingene for arrangementet. Berit sto for steking og servering av vafler + kaffe og saft. Det var gratis og veldig populært. Det ble også servert gratis pølser fra grillen.

Marinreparatørene plukket søppel (sluker, fiskesnøre og fiskegarnrester) på bunnen uten for brygga og Indre Oslofjord Undervannsklubb viste fridykking (dykking uten luftflasker).

Og så var det live band som spilte kul rockemusikk.

Det var ikke veldig mange som kom, men de som kom var nysgjerrige på klubbenes tilbud og koste seg på kollektivbrygga denne lørdagen.