Strandrydding på vår adopterte øy

Arrangør: Styret i NKK

Tid

Søndre Skjælholmen er NKK's adopterte "strand-øy" gjennom aksjonen "Min bit av Norge" (det som før het "Adopter en strand" ved Hold Norge Rent).
Vi satser på fint vær og snille bølger, men fra tidligere erfaring vet vi at det ikke er før vi er på vannet at vi vet sikkert hvordan været blir. Dette pleier å være en innholdsrik og givende dag!
* * *
OPPMØTE: Vi samles på Oksval brygge og er startklare for å padle kl 11.00.
Si fra hvis du er med fra Nesoddtangen Gård, slik at vi ser etter deg og kan dra videre sammen.
* * *
RYDDING: Poser/sekker deles ut. Ta gjerne med egne hansker. Si fra hvis du ikke har.
REGISTRERING: Vi tar en felles oppsamling (som fungerte veldig
bra ved tidligere ryddinger) for å notere type og mengde av det vi finner.
* * *
RETUR: Vi gjør oss klare til å padle tilbake fra ca kl 14.00.
* * *
TA MED: Det du trenger av mat og drikke, samt riktig bekledning til været den dagen og ekstra klær til skift. Klubben tar også med noe å by på til pausene.
* * *
NB: Hvis du, eller noen du kjenner har lyst til å stille opp med båt er det svært ønskelig! Ikke alle er klare for å padle over dit, så da kan noen sitte på med båt slik at vi kan inkludere flere til å være med.
Evt. kan vi organisere padletur og strandrydding på strendene der våre kajakkstativene er plassert (Oksval, Nesoddtangen Gård, Fagerstrand). Si gjerne fra hvis det er interesse for det, så kan vi sammen se hvordan vi kan organisere dette.
KONTAKT: judith.hazes78@gmail.com / sms: 97681791
* * *
Om meg: Jeg er medlem i styret og ansvarlig for strandrydding og "Min bit av Norge." For noen år siden tok jeg intro- og grunnkurs, er ikke en av dere som padler mest, men har padlet i også regnvær med bølger, så jeg vet hva jeg selv klarer. Pga betennelse i armen har jeg tidligere tatt denne turen i dobbeltkajakken, som gikk veldig bra!
NB: SIKKERHET: Alle skal være klar over og være ansvarlig ift sine egne ferdigheter. Jeg er ikke turleder. De har som oftest mye mer padletimer og erfaring bak seg. Men jeg er da mer spesialisert i strandrydding 😉
VEL MØTT! VI GLEDER OSS!