Tur til Smøla

Arrangør: Anne Karine Sandberg
Påmeldingsfrist: 01.07.2021 12:00

Tid

Vi er en gjeng fra NKK som drar til Smøla for å padle. Smøla er ei stor øy omgitt av holmer og skjær og stiller noen krav til ferdigheter. Gjennomført grunnkurs og erfaring med å padle dagsturer på ca. 20 + med en viss fremdrift er en forutsetning. (Realkompetanse kan erstatte krav om kurs).

Opplegg

Klubben stiller ikke med turledere så dette er privat initiativ som åpner for medlemmer av NKK.

Vi planlegger turene som gruppe i samarbeid med Smøla kajakk.

Meld din interesse ved å melde deg på arrangementet så tar noen i gruppa kontakt med deg.

Tid

Ankomst/avreise: 18. -  24. juli

På vannet: 19. - 23. juli.

Overnatting

Første gruppe ut har alt reservert innendørs overnatting på Veiholmen og dette sjøhuset er nå fullt.

Innendørs overnatting kan reserveres på de vanlige bookingtjenenstene.

Smøla kajakk har en padlecamp med tilgang til dusj + toalett (tilgangen kan påvirkes av covid-19).

Reise til og fra

Kjøretur på ca. 10 timer og mulighet for å reise med hurtigbåt fra Kristiansund eller Trondheim.

Mulighet for å leie utstyr

Mulighet for å leie kajakk, åre (euro-/grønlandsåre), trekk og vest av Smøla kajakk.

Pris leie utstyr for 5 dager mandag - fredag 1500.- (avtales når det nærmer seg).

Bekledning

Tørrdrakt (kan også leies av Smøla kajakk).

Med alle forbehold om reiserestriksjoner, smittevern etc.